۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۸۱۹۸۰
آیت الله نوری همدانی:

حرکت اربعین مانور عظیم جبهه حق علیه باطل است| دولت هرچه در توان دارد به زائران اربعین کمک کند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که حرکت اربعین مانور عظیم جبهه حق علیه باطل است، گفت: دولت ایران باید هرچه در توان دارد مساعدت و کمک کند تا زائران سفر راحت تری داشته باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مسؤولان فرهنگی ستاد اربعین، با اشاره به بیدارگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا، بر لزوم شناساندن اهداف اهل بیت(ع) به جهانیان تأکید کرد و گفت: اربعین مانور بزرگی از قدرت اسلام است و کسانی که مسلمان نیستند نیز در این مراسم حضور دارند و باید از این فرصت ناب نهایت استفاده را انجام داد.

وی برنامه عظیم اربعین را مانوری بزرگ در برابر ظلم، استکبار و صهیونیسم دانست و افزود: حرکت پر شور و خروش عاشقان امام حسین(ع) و اجتماع ۳۰ میلیونی در کربلا مانور حقی در برابر عرصه باطل عبری، غربی و عربی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برنامه اربعین باید منظم تر و با وحدت بیشتر برگزار شود و عظمت بیشتری پیدا کند و با اشاره به بایکوت رسانه های غربی اظهار داشت: رسانه های غربی اربعین و عظمت آن را منعکس نمی کنند.

وی ادامه داد: ما باید عظمت اربعین و این مانور حق را در رسانه ها منعکس کنیم تا دنیا عظمت و هدف سیدالشهدا(ع) را بداند و مانور عظیم شیعیان را ببیند، هیهات منالذله هدف و شعار سیدالشهدا(ع) بود که باید در امت اسلامی جاری باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در مظاهر اربعین مانند پرچم ها باید از شعارهای عاشورا و کربلا استفاده و هدف عاشورا برجسته شود، ابراز داشت: دوام و استمرار انقلاب در گرو بزرگداشت عاشورا است.

وی عنوان کرد: کاروان های قم هم باید با مناطق دیگر فرق داشته باشد چون از مرکز جهان تشیع و حوزه های علمیه است که منشا انقلابی بزرگ علیه استبداد و و استکبار شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمن از مانور قدرت و عظمت اربعین نگران و ناراحت است، وحدت ایران و عراق باید حفظ شود تا شاهد برگزاری برنامه اربعین در بهترین شکل خود باشیم.

وی اضافه کرد: دولت ایران باید هرچه در توان دارد مساعدت و کمک کند تا زائران سفر راحت تری داشته باشد، دولت ارزها را به سفرهای خارجی اختصاص می دهد در حالی که باید به برنامه اربعین اختصاص دهد تا شاهد شور بیشتری در این برنامه باشیم./1323/

ارسال نظرات